Mózg zamiast palców
27 października 2006, 15:53Na Washington University 14-letni chłopiec gra w starą grę "Space Invaders”. Strzela do kosmitów i niszczy ich pojazdy. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że dziecko kontroluję grę za pomocą... mózgu.
Interaktywny konik
15 września 2006, 11:18Japońska firma Sega Toys rozpocznie pod koniec roku (w grudniu) sprzedaż konika-robota o rozmiarach prawdziwego pony. Dream Pony (po japońsku Yume-Kouma) jest zasilany bateriami.
Rocznie więcej ludzi ginie, popełniając samobójstwo, niż w wyniku morderstw
10 września 2006, 09:36Dwóch zajmujących się samobójstwami ekspertów powiedziało w piątek (8 września), że rocznie więcej ludzi popełnia samobójstwo, niż ginie w wyniku rozpatrywanych łącznie morderstw i wojen. Większości z nich można by zapobiec.
Interaktywna kurtyna muzyczna
21 sierpnia 2006, 20:22Kurtyna Świecących Koralików (Light Bead Curtain) jest interaktywną instalacją muzyczną, na której można zagrać, dotykając paciorków. Koraliki są zawieszone na linkach. Po dotknięciu koralik zaczyna świecić i wydaje charakterystyczny tylko dla niego dźwięk.
Robot szuka sfałszowanych win
3 sierpnia 2006, 16:54Japońscy naukowcy skonstruowali automatyczny tester do wina, który jest w stanie rozróżnić 30 różnych szczepów winogron. Urządzenie ma być pomocne dystrybutorom czy służbom celnym w sprawdzeniu, czy zawartość butelki zgadza się z jej etykietą.
Implanty pomagają sparaliżowanym
13 lipca 2006, 15:33Naukowcom z Brown University i Massachusetts General Hospital udało się dokonać dużego kroku naprzód w kierunku wynalezienia implantu, który pozwoliłby osobom sparaliżowanym na kontrolowanie swoich kończyn. W ostatnim wydaniu magazynu Nature opisują przypadku dwóch pacjentów z wszczepionym implantem, którzy potrafili za pomocą myśli kontrolować komputerem i ramieniem robota.
Roczne dzieci przewidują równie dobrze jak dorośli
21 czerwca 2006, 17:44Do swoich pierwszych urodzin większość dzieci nie potrafi chodzić ani dobrze mówić, zdobywa jednak inną niezwykle ważną umiejętność — przewidywania skutków ludzkich działań (i to w dodatku tak samo dobrze jak dorośli).
« poprzednia strona następna strona » … 29 30 31 32 33 34 35