Mózg zamiast palców

27 października 2006, 15:53

Na Washington University 14-letni chłopiec gra w starą grę "Space Invaders”. Strzela do kosmitów i niszczy ich pojazdy. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że dziecko kontroluję grę za pomocą... mózgu.



Interaktywny konik

15 września 2006, 11:18

Japońska firma Sega Toys rozpocznie pod koniec roku (w grudniu) sprzedaż konika-robota o rozmiarach prawdziwego pony. Dream Pony (po japońsku Yume-Kouma) jest zasilany bateriami.


Rocznie więcej ludzi ginie, popełniając samobójstwo, niż w wyniku morderstw

10 września 2006, 09:36

Dwóch zajmujących się samobójstwami ekspertów powiedziało w piątek (8 września), że rocznie więcej ludzi popełnia samobójstwo, niż ginie w wyniku rozpatrywanych łącznie morderstw i wojen. Większości z nich można by zapobiec.


Interaktywna kurtyna muzyczna

21 sierpnia 2006, 20:22

Kurtyna Świecących Koralików (Light Bead Curtain) jest interaktywną instalacją muzyczną, na której można zagrać, dotykając paciorków. Koraliki są zawieszone na linkach. Po dotknięciu koralik zaczyna świecić i wydaje charakterystyczny tylko dla niego dźwięk.


Robot szuka sfałszowanych win

3 sierpnia 2006, 16:54

Japońscy naukowcy skonstruowali automatyczny tester do wina, który jest w stanie rozróżnić 30 różnych szczepów winogron. Urządzenie ma być pomocne dystrybutorom czy służbom celnym w sprawdzeniu, czy zawartość butelki zgadza się z jej etykietą.


Implanty pomagają sparaliżowanym

13 lipca 2006, 15:33

Naukowcom z Brown University i Massachusetts General Hospital udało się dokonać dużego kroku naprzód w kierunku wynalezienia implantu, który pozwoliłby osobom sparaliżowanym na kontrolowanie swoich kończyn. W ostatnim wydaniu magazynu Nature opisują przypadku dwóch pacjentów z wszczepionym implantem, którzy potrafili za pomocą myśli kontrolować komputerem i ramieniem robota.


Roczne dzieci przewidują równie dobrze jak dorośli

21 czerwca 2006, 17:44

Do swoich pierwszych urodzin większość dzieci nie potrafi chodzić ani dobrze mówić, zdobywa jednak inną niezwykle ważną umiejętność — przewidywania skutków ludzkich działań (i to w dodatku tak samo dobrze jak dorośli).


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy